SZKOLNA INTERNETOWA GRA GIEŁDOWA (SIGG)! Drukuj

SZKOLNA INTERNETOWA GRA GIEŁDOWA (SIGG) to realizowany od 2002 roku  projekt adresowany do uczniów ze szkół ponadgimanzjalnych z całej Polski. Inicjatorem i pomysłodawcą SIGG była Giełda Papierów Wartościowych, a organizatorem i realizatorem jest Fundacja 2065 im. Lesława A. Pagi.

Poniżej publikujemy szczegóły dotyczące gry, a chętnych do wzięcia udziału prosimy o kontakt  z nauczycielami przedsiębiorczości.


SIGG składa się z dwóch równoprawnych, i odbywających się  równocześnie, elementów:

1. SIGG czyli symulacyjnej gry edukacyjnej, która od praktycznej strony uczy młodych ludzi inwestowania na giełdzie, analizowania sytuacji na rynkach, podejmowania decyzji i pracy w grupie. Dzięki dostępowi on-line do giełdowego systemu transakcyjnego, zespoły uczestniczące w Grze (3-4 uczniów pod opieką nauczyciela) mogą zainwestować wirtualne 100 000 zł w akcje spółek z indeksów WIG30 i mWIG40 notowanych na warszawskim parkiecie. Do ich dyspozycji jest również tzw. krótka sprzedaż, czyli strategia, która pozwala zarabiać także na spadkach kursów. Wygrywają zespoły, które osiągną największy zysk z giełdowych inwestycji. SIGG składa się z dwóch etapów: gry podstawowej i dogrywki na kontraktach terminowych na indeks WIG20.

Przed rozpoczęciem gry podstawowej i równolegle z rejestracją do gry, odbywa się gra na testowa, która pozwala zespołom zapoznać się z systemem transakcyjnym, nauczyć się składnia zleceń etc.

2.
modułu edukacyjnego – kursu e-learningowego sigg.edu, Uczestnikami Kursu sigg.edu.pl mogą być wszystkie osoby, które zarejestrowały się do SIGG, niezależnie od udziału w Grze W dziesięciu lekcjach zawierających elementy multimedialne kursanci zdobywają wiedzę o metodach inwestowania oraz mechanizmach rządzących rynkiem kapitałowym. Dodatkowo korzystają też ze specjalnego kursu terminologii finansowo-giełdowej w języku angielskim, a także forów tematycznych i czatu. Każda lekcja zakończona jest quizem. Podsumowaniem kursu jest ogólnopolska klasówka on-line, której laureaci zostają wyróżnieni oddzielnymi nagrodami. Każdy uczestnik, który zaliczy cały kurs e-learningowy, otrzymuje specjalny certyfikat ukończenia.

Moduł e-learningowy powiązany jest z Grą systemem bonusów – zaliczając kolejne quizy uczestnicy kursu, biorący równocześnie udział w SIGG, zasilają portfele swoich zespołów dodatkowymi wirtualnymi pieniędzmi (punkty zdobyte w quizach przeliczane są na pieniądze, maksymalna doliczana kwota to 10 tys. zł). Więcej informacji na temat bonusów znajduje się wRegulaminie SIGG.

Jak co roku zwycięzcy Gry czyli zespoły, które uzyskały najwyższą stopę zwrotu ze swoich wirtualnych inwestycji, a także finaliści kończącej kurs e-learningowy klasówki on-line otrzymują cenne nagrody rzeczowe .

Laureaci SIGG: 20 najlepszych zespołów uczestniczących w Grze, zdobywcy tzw. premii lotnych, 4 najlepsze zespoły w dogrywce, 16 zwycięzców w poszczególnych województwach oraz finaliści klasówki on-line są wyróżniani dyplomami i zaproszeniem na UROCZYSTĄ GALĘ NA GIEŁDZIE PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH.

Założenia merytoryczne i organizacyjne projektu zostały udoskonalone w latach 2008-2012 w ramach poddziałania 3.3.4 Modernizacja treści i metod kształcenia, w odpowiedzi na konkurs ogłoszony przez Ministerstwo Edukacji Narodowej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III: Wysoka jakość oświaty; Podziałanie 3.3.4.

Gra dostępna jest na stronie: https://sigg.gpw.com.pl/

Szczegóły dot.  kursu e-learningowego oraz strona kursu: www.sigg.edu.pl

Kontakt:, tel. (22) 537 73 36, e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.